Gustos si sanatos, tips&tricks

08:15:00

Alimentatia echilibrata este fundamentul unui stil de viata sanatos. Da, stiu, auzim asta la tot pasul, e plictisitor deja... dar eu vreau totusi sa duc acest mesaj la cat mai multi oameni. Pana la urma e alegerea fiecaruia - sa fii sanatos sau sa-ti aduni bolile.
Da, alimentatia echilibrata impreuna cu efort fizic ajuta la normalizarea greutatii, echilibrul psihic si armonie in viata!

In incercarea de a avea un trup de invidiat, oamenii incearca tot felul de diete. Unele dau efecte temporare, altele niciun rezultat, ba mai mult, cu multe probleme in sanatate. Adevarul este foarte simplu, organismului trebuie sa oferim toata gama de nutrienti: proteine, glucide, lipide, vitamine si minerale. Si raportul este cam asa - 50% glucide, 25% proteine si 25% lipide. Principalul furnizor de energie sunt glucidele [ carbohidrati ] . In 50% pe care le-am mentionat intra si fibre, minerale si vitamine. Deci, nu va speriati. In plus, carbohidratii sunt impartiti in doua feluri - simple cu asimilare mai rapida si lente.Ultimele dau energie pe o perioada mai lunga si pentru asta sunt foarte bune tot felul de cereale si musli. Carbohidratii simpli ofera energie instant si sunt indispensabile pentru efectul de buna dispozitie si energie. Ok, ne-am lamurit cu asta si acum vreau sa va dau cateva sfaturi, poate banale, dar perfect functionale, din experienta proprie.



- Beti apa. Dimineata pe stomacul gol doua pahare de apa calduta cu un pic de lamaie si apoi pe parcursul zilei cat organismul sa nu ajunga la senzatia de sete.
- Tineti pauza alimentara, chiar va sfatuiesc sa incercati! 16/8 - este perfect pentru a mentine sanatatea, 16 ore pauza, 8 ore alimentarea.
- Nu va asteptati la efecte imediate, nimic nu se intampla peste noapte. Faceti miscare in fiecare zi!
- Gustari sanatoase - incercati sa evitati sandwich-uri si merdenele.  Se poate manca foarte satios si gustos   si la birou, acasa, dupa sala sau la plimbare.
- Evitati bauturi carbogazoase, gen cola. Urmarile sunt tragice la nivelul organelor si a dintilor!
Si daca tot am dat sfaturi, hai sa va dau si solutii! Dragilor, se poate, numai incercati!
Pentru gustari sanatoase va propun Rondele de Orez, da, o alternativa absolut geniala la paine, covrigi si merdinele.


O bucata rondea de orez are 40 de calorii, carbohidrati si fibre. Avantajele sunt cat se poate de clare - putine calorii si doza necesara de energie. In plus, se pot consuma ca atare sau cu branza, avocado, diverse legume si chiar carne.  Iar pentru desert si pofta de dulce - Rondele cu glazura de Lupin sau rondela cu glazura de iaurt, delicioase, sa stiti.  Iar daca timpul va permite si aveti destula creativitate, puteti sa faceti un desert delicios cu rondele de orez simpli, adaugand unt de arahide, un pic de scortisoara si mere.

Iar daca tot am vorbit despre bauturi carbogazoase, ce ziceti de o alternativa muuult mai sanatoasa si foarte gustoasa - Bere cu Ghimbir? Absolut delicioasa, fara alcool si energie pura. Aceasta bautura traditionala australiana este  obtinuta prin procesul natural si nu contine niciun conservant, colorant si arome artificiale. Senzatie, va spun eu!

Gata, v-am dat sfaturi si solutii perfecte, acum depinde de fiecare ce isi doreste de la viata... energie si voie buna sau un buchet frumos de boli.
Si imi place foarte mult site-ul SANOVITA, unde pot sa-mi aleg produsele de acasa, la cele mai bune preturi.


You Might Also Like

3 comentarii

  1. multumim, si eu folosesc rondelele acestea destul de des!

    RăspundețiȘtergere
  2. Excellent post (as always)!Thank you very much :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Și eu am mai mereu în geanta @rotile Sanovita. Vara le evit pe cele cu ciocolata dar sunt delicioase

    RăspundețiȘtergere